גאורגיה עם ילדים

Updated: Sep 29

כמו ששמתן לב, טיילנו שבוע שעבר בגאורגיה עם הילדים בפעם הראשונה. יותר נכון בפעם השניה, בפעם הראשונה ביקרנו בגאורגיה כשאמילי חגגה שנה ודניאל לא היה בכלל בתמונה, טסנו לטיול שורשים עם כל המשפחה שלי והיה מעולה, אבא שלי סיפר לנו על ילדותו בגאורגיה ולקח אותנו לבית ילדותו, לבית הספר, הרחוב בו שיחקו, כל הסיפורים דרך עיניים נוסטלגיות של אבא, ואין מה להגיד, זה מרגש בכל פעם. ההורים שלי גאורגים והם טסים לא מעט לטביליסי והפעם החלטנו להפתיע אותם ולהצטרף לחגיגה. בחרנו במלון רדיסון בלו השוהה בלב טביליסי, דקה מרחוב רוסטבילי המרכזי, מלון מהמם, נוח עם ילדים, עם שתי בריכות כאשר אחת מהן מקורה (מה ששיחק לטובת הילדים), חייבת לציין כי הבריכה המקורה מדהימה, היא משקיפה על כל טביליסי והנוף עוצר נשימה. במקום ארוחת בוקר סופר טעימה.

הנוף ההיסטרי בבריכה

בדרך לבריכה עוצרים לסלפי

יום א’ | Mtatsminda Park  טוב, הפארק הזה מהמם, הוא ממוקם על הר וניתן להגיע אליו באמצעות מונית או בעזרת פוניקליור (רכבת תלולה), ממליצה בחום לקחת את הפוניקוליור על הבוקר (במידה ויש תור ארוך לרכבת ניתן להגיע עם מונית עד לכניסה לפארק), ולהכנס למסעדה למרגלות הכניסה לפארק, לשתות קפוצ’ינו ולאכול את הפונצ’יק הגאורגי (סופגניה), הטעם אלוהי, הנוף חלומי. לטעמי המסעדות בפוניקוליור הן המסעדות הטובות ביותר באורגיה ומיותר לציין שהן בעלות הנוף הכי מדהים בעיר. לאחר שסעדתם במסעדה, מתחילים לעלות לכיוון פארק השעשועים, פארק מהמם, מעוצב והכי חשוב נוח, המתקנים מתאים לפעוטות וילדים, בגילאים 2-8, (ישנם מתקנים בודדים המתאימים לנוער), הילדים עלו כמעט על כל מתקן בפארק ונהנו מכל רגע, כל מתקן מסתתר בתוך חלקה בפארק מה שמעניק מראה קסום בכל פינה, בסוף ההר תגיעו לגלגל הענק המחודש, 10 דק’ מדהימות בו תהיו מהופנטים מהגובה והעובדה שכל טביליסי מתחת לרגליכם. קחו בחשבון שהפארק גדול ויש הליכה לא קטנה.

פארק יפיפיה וחוויה ענקית לילדים
פוניקליור - המסעדה המושלמת בעיניי

יום ב’ | אורבן סטייל משנה לשנה קמים מלונות עם מגה סטייל אורבני בגאורגיה, ממליצה לכן להעיף מבט על רשת המלונות ROOMS HOTEL וההוסטל המדהים FABRIKA - מפעל בדים לשעבר שהוסב להוסטל סופר טרנדי והיפסטרי עם הוייב הכי מגניב שראיתי- כשנתקלתי בהוסטל באינסטה ידעתי שאני חייבת לבקר ולצלם שם. וכך קרה, ביום השני קפצנו לפאבריקה שהכניס אפילו את ההורים שלי לאווירה המגניבה שלו, שתינו קפה (הקפה הכי טעים ששתיתי בטביליסי אגב), הילדים שיחקו בחלל הלובי המעוצב בריהוט אקלקטי ייחודי ומשלב פריטי רטרו מדהימים, מה שכבש את ליבי זה שולחן הביליארד שכוסה בבטון ועליו מלא עציצים, בזמן שבחצר החלו להרים יריד מעצבים היפסטרי. בחלל החצר מפוזרים מכוניות רטרו מגניבות ואת הקירות וחוץ המבנה מקשטים מלא ציורי גארפיטי מרהיבים, גן עדן לצלמים ובלוגרים. בתור בוגרת אומניות להסתובב בכל היופי הזה היה כיף אדיר. לאחר מכן ממליצה להמשיך לרחוב ג’אנשוילי היפיפה (שנבנה ע”י הטורקים) ולשלב ביקור בגן החיות. הפעם ויתרנו על גן החיות כי הילדים העדיפו לחזור לבריכה במלון. בערב יצאנו למסעדה יפיפיה בשם Tsiskvili, יש לציין כי צריך להזמין מקומות מראש, האוכל מדהים ובמקום מתקיימות הופעות חיות של רקדנים וזמרים, הכל סופר אותנטי החל מהעיצוב עד לבגדי הרקדנים. והאוכל- למות.

אם רק הייתי יכולה לגור שם

מסעדת טיסקוילי- חוויה גאורגית אמיתית

יום ג’ | בורג’ומי ביום השלישי שכרנו נהג עם וואן ונסענו לעיר בורג’ומי (נסיעה של כשעתיים ללא עצירות), בורג’ומי היא עיירת נופש פסטורלית מרהיבה, כזו שרואים בסרטים. לצערי היה לנו רק יום אחד ובחרנו במלון בשם LIKANI, וואו איזה מלון, החדר הסטנדרטי שלהם שווה ערך לחדר משודרג פלוס בישראל, עם מרפסת הפונה לנוף הררי מושלם. באותו היום קפצנו לפארק בורג’ומי, פארק הידוע במעיינות מים מינרליים המשלב בתוכו שרידים של מפעל מי בורג’ומי. הפארק מרהיב וענקי ובתוכו מתקנים לילדים, מיני לונה פארק, רכבל המשקיף על כל הפארק וייקח אתכם היישר אל ההר (לא לבעלי לב חלש), לפני הכניסה לפארק ישנו מדרחוב מקסים בו תוכלו למצוא הרבה חנויות ודוכנים לתיירות מקומית. נרשמה התלהבות בקרב הילדים הילדים על המתקנים והרכבל, כשעלינו להר תום ואמא שלי החליטו שבא להם טיול טרקטורונים ועפו על כל רגע.

כל פינה בבורג'ומי היא קסם
הנוף מהרכבל - לא לבעלי לב חלש

מלון ליקאני בבורג'ומי- לא פחות ממושלם

יום ד’ | בורג’ומי וחזרה לטביליסי מודה שהטיול לבורג’ומי היה לנו קצר מאוד ואני ממליצה לשהות במקום לפחות יומיים, בכדי להנות גם מהמלון. לאחר ארוחת בוקר מדהימה במלון, יצאנו לטייל בשטח העצום שמקיף את המלון, המשלב בריכות ברבורים, מועדון ילדים חמוד, מתקנים, אני אישית ממליצה לקחת לילדים קורקינט ולערוך פיקנינק במקום, לאחר מכן לקפוץ לבריכה המקורה המשקיפה על כל ההרים במקום. לקראת הצהריים יצאנו לכיוון טביליסי ודניאל החליט להקיא על עצמו שניה לפני שהגענו למלון אז החלטנו לתת להם מנוחה בבריכה (הילדים שלי חולים על בריכות כמו שאתן מבינות), ואני החלטתי שזה זמן טוב לצאת לשופינג ברוסטבלי :).

המלצות נוספות מכיוון שהטיול שלנו היה קצר וגם ויתרנו על כמה מקומות שכבר ביקרנו בהם בפעם הראשונה כגון, העיר העתיקה, גן החיות של טביליסי, הגשר המפורסם, כנסיית השילוש הקדוש שהיא אחד הדברים היפים וניתן לראותה בנוף טביליסי בכל מקום בערך, לשלב ערים כגון בורג’ומי, באטומי, קאזבגי בשילוב המלון ROOMS HOTEL זה חלום שאין לתאר. בערבים ממליצה לצאת לרחוב שרדן, בעיר העתיקה, רחוב מקסים מלא ברים ומסעדות מגניבות, או לקפוץ ולאכול ב-LOLITA ברומס הוטל או במסעדת STAMBA המגניבה, KETO AND KOTE ויש עוד המון.  יש לזכור כי גאורגיה זולה מאוד, הכל מהכל. מזון, מסעדות, תחבורה ציבורית, אטרקציות, טיסות ומלונות.לכל מי שמעוניינת בשופינג בגאורגיה, הרשתות זהות לרשתות שלנו ומסתכמות בכ-30% פחות מהמחירים בארץ, הרשתות המקומיות שם פחות לטעמי, השווקים מיוחדים מהפן הקולינרי בעיקר, והקוסמטיקה זולה משמעותית.

העם הגאורגי אוהב ישראלים, אנחנו מתקבלים שם באהבה ובהערכה גדולה. בכל מקום התייחסו אלינו בחמימות וכבוד, הרעיפו אינסוף אהבה על הילדים ומיותר לציין שברגע שהם רואים אישה עם עגלה הם יעשו הכל כדי לעזור ולהתנייד בקלות. והאוכל, אוי האוכל, תתכוננו להעלות 5 קילו מינימום בחופשה לגאורגיה, הכל אבל הכל טעים שם (במידה ואתם מתחברים למטבח הגאורגי כמובן). הילדים שלי מכירים מקרוב את המטבח הגאורגי ולא היו להם בעיות בטיול, נהנו לאכול שיפודים, סלטים שונים, חצ’אפורי וחינקלי על גווניהם וכמובן השטן בכבודו ובעצמו- מקדונלדס (המחירים שם בדיחה).  * אני חייבת להודות לנהג שליווה אותנו כל הטיול הזה, הבנאדם הכי מקסים אבר ומבחינתי מלאך כי הוא מצא את הפלאפון האבוד של תום בשניה. שמו סאמוול, בנאדם טוב לב ואמיתי שיעזור לכם באהבה ויקח אתכם ממקום למקום עם מיני וון מצוחצח (מכיל עד 7 אנשים). ומי שמחפשת מדריכה מקומית דוברת עברית וגרוזינית אני ממליצה על מאיה המקסימה שאני מכירה אותה אישית עוד שהתגוררה בארץ והפכה לחברה טובה של המשפחה.

אמילי וסאמוול - הפכו לחברים טובים
מאיה ואמילי בלתי נפרדות כל הטיול
אחת התמונות האהובות עלי

אז אם הגעתן עד כה אני מקווה שעזרתי לכן לתכנן את הטיול הבא שלכן. בנוסף, הוספתי את הסטורי של הטיול בהיילייטס שלי במידה ופספסתן.

אם יש לכן שאלות או שאתן זקוקות למידע נוסף - אשמח לעזור.